söndag 28 oktober 2012

Maisanblommor och kanske en julkula

Hej!
Jag blir latare och latare för varje dag, men då får jag iallafall pärlat lite.
Idag har jag gjort färdigt en liten kruka med Maisanblommor. Denna gång i två lila nyanser och stora pärlor ( 9/0 ).
Hittade några ljusmanchetter på loppis och krukan kommer också därifrån. För nästan inga pengar alls kan man hitta det mesta på Pingstkyrkans loppis :)
Jag är absolut inte speciellt bra på att göra dessa krukor, men övning ger färdighet. Kritik mottages gärna så jag kan bli bättre...
Så här blev den:
Som vanligt blir inte färgerna vad de ska bli, men så är det...
 
Imorse började jag också på en randig kula.
Det är inte helt lätt att får det snyggt när man pärlar runt en vaddkula...
Hyfsat nöjd blev jag iallafall.
 
Bortse gärna från mitt mycket stökiga bord.
Så blir det när man pärlar hela dagen ;)
 
Jaha! Och vad ska jag pärla nu då? "Måste" göra en tomtekula till och fyra randiga kulor, men jag behöver ju inte göra dem just idag.
Men en randig får det bli!
 
Glögg och pepparkaka intagen! Elden sprakar mysigt!
Här sitter jag i soffan och päser!
 
Ha en trevlig vecka vad ni än ska göra!
Kram kram!

3 kommentarer:

  1. Som sagt övning ger färdighet...*L*
    Men snyggt är det och jag ser att pärlorna du använt dig av tycker inte om att stå i solljus för tyvärr så bleknar pärlorna då :(

    SvaraRadera
  2. De där pärlorna har aldrig sett solljus och kommer aldrig att göra det. Blommorna åkte in på toaletten :)
    Det är en väldigt ljus lila och en mörk, men kortet blev helt missvisande färgmässigt.
    // Görel

    SvaraRadera
  3. super fina blev dom . å du är inte lat fyyy dej å säga så om dej själv .du är jätte duktig som pysslar på .ska bli skoj å se nästa du gör . själv har ja ej pysslat med pärlor på 4 dar .har bara klippt trådar men ska pärla lite idag men har 5 rullar som ska va klippta tills i morn sen är det bara å sätta igång å tillverka blomdelar ojoj i tusentals .kramisss vännen mvh s r

    SvaraRadera